990 ₺ Üzeri Alışverişe Kargo Ücretsiz

Seda Oturmak

İstanbul | 1987 - Günümüz
  • Toplumsal Gerçekçilik
  • Realizm
  • Pop Art

Lisans Eğitimini Marmara Üniversitesi Resim-İş Eğitimi bölümünde tamamlayan Seda Oturmak' ın çalışmalarını geleneksel resim ve kolaj üretimleri oluşturmaktadır. Eşyalar, tekstil ürünleri, oyuncaklar vb. nesnelerin bireysel ve toplumsal düzeyde etki alanlarını sorgulamaktadır. Üretimlerini oyuncaklar, çeşitli buluntu fotoğraf ve nesneler ile kurguladığı sahneler oluşturmaktadır. Şeyler ile insan arasındaki ilişki üzerinden yola çıkarak nesnenin karakteristiğinin, onu kullanan özne ile ne kadar örtüştüğünü sorgulamakta. Tanıdık objeler üzerinden hareket ederek bu objelerin toplumda sembolleşmiş halleri üzerine irdelemelerde bulunuyor.

Sanatçının Eserleri

Mevkii Kılavuzu

  • 2017

Çeşitli ölçülerde; tuval üzeri yağlı boya

İnsanların şeyler uğurunda aldıkları şekiller; kuralları konuşulmamış bir oyunun sezilen kurallarına göre oynamaya çalışmak gibi görüntüler oluşturmaktadır. Kişiler yapmaları gerekenleri bilmediklerinde ya da oyuna ortadan dahil olduklarında adapte olma süreçleri zorlayıcı girişimlere benzemektedir. İş hayatı için kamu ya da özel sektör fark etmeksizin kişilerin kendilerine dikte edilmesi ile ya da kendi iradeleri ile kendilerini zor duruma sokmaları gibi durumları gözlemlemek mümkündür. Özellikle ast üst ilişkisinin olduğu pozisyonlarda insanların çocukça bir duyguyla geldikleri ya da getirildikleri mevkilerdeki halleri; gözlemlenmeye değer ve resmetmesi resmi yapan açısından tatmin sağlar niteliktedir. Resimde figürün durumlarının görüntüsü ve aldığı şekiller gelmek istediği pozisyon için bir ön bilgilendirme şeması olması amaçlanmıştır. Figür çeşitli pozisyonlar almaktadır ve bu pozisyonlarından hangisinin ona puan kazandıracağını bilmemektedir.

Bürokratik Bekleyiş: Portre

  • 2021

Kağıt üzeri yağlı boya, 53 x 76 cm

İnsanların şeyler uğurunda aldıkları şekiller; kuralları konuşulmamış bir oyunun sezilen kurallarına göre oynamaya çalışmak gibi görüntüler oluşturmaktadır. Kişiler yapmaları gerekenleri bilmediklerinde ya da oyuna ortadan dahil olduklarında adapte olma süreçleri zorlayıcı girişimlere benzemektedir. İş hayatı için kamu ya da özel sektör fark etmeksizin kişilerin kendilerine dikte edilmesi ile ya da kendi iradeleri ile kendilerini zor duruma sokmaları gibi durumları gözlemlemek mümkündür. Özellikle ast üst ilişkisinin olduğu pozisyonlarda insanların çocukça bir duyguyla geldikleri ya da getirildikleri mevkilerdeki halleri; gözlemlenmeye değer ve resmetmesi resmi yapan açısından tatmin sağlar niteliktedir. Resimde figürün durumlarının görüntüsü ve aldığı şekiller gelmek istediği pozisyon için bir ön bilgilendirme şeması olması amaçlanmıştır. Figür çeşitli pozisyonlar almaktadır ve bu pozisyonlarından hangisinin ona puan kazandıracağını bilmemektedir.

İnsansız Oyun Aracı

  • 2022

Kağıt üzeri yağlı boya; 25 x 40 cm

Şeyler ile insanın arasındaki güçlü bağ üzerinden yola çıkarak nesnenin karakteristiğinin, onu kullanan özne ile ne kadar örtüştüğü sorusu hemen her çalışmanın temel problemidir. Kariyer alanlarındaki oyunlara dair çalışmalara örnek olarak ele alınabilecek ‘İnsansız Oyun Aracı’; birbirine ‘oyun eden’ (birbirini kandıran), haksız rekabet ortamı oluşturmaya ve hırsları sebebiyle şekillerinde değişim gösteren çocukların değil oyunun kurallarını koyan ve gönlünce oynayabilen daha hırsı çocukların oyun alanını işaret etmektedir. İnsan faktörü aradan çıkmış ve yüksek katlı binanın büyük toplantı odasındaki park sanki orada olmaması gereken bir obje değildir, aksine oraya aittir.

Tahterevalli

  • 2020

Tuval üzeri yağlı boya, 120 x 80 cm

Oyuncu tavrın sempatik ya da mızıkçılığı barındıran heves kaçırıcı halleri dışında strateji yönünün farklı bir sevimsizliği ile buluşmak amaçlanmıştır. ‘Tahterevalli’ yüksek binalardan bir başkasının çatı katında çocukların aralarındaki hırçın rekabeti göstermeyi amaçlamış bir çalışmadır.

Lahana Bebek

  • 2023

Kağıt üzeri soft pastel, 40 x 60 cm

Hırs ve rekabet gibi dış dünyaya ait olan duyguları pekişmiş oğlan çocuklarının oyuncaklarına karşılık ev ortamı içinde sıcak ve güvenli olan kız çocuk oyuncaklarından olan ‘Lahana Bebek’ bir kız çocuğunun portresidir. Çocukların oyuncak formunda ifadesi resimlerin anlatısında yer yer bulunmakta ve dili anlaşılır kılmak için yardımcı olmaktadır. Lahana bebek; genel ismi ile bez bebekler çocukların ergenlik dönemleri yaklaşana kadar oynamaktan keyif aldıkları, hayal dünyalarında arkadaşlık ettikleri oyuncaklarındandır. Ergenlik çağının gelmesi ile birlikte, yakın çevreleri ve medyanın da etkisi ile kız çocukları güzel olmaları, belli bir formda görünmeleri gerektiği düşüncesine kapılmaktadırlar. Kendilerine arkadaş olarak gördükleri bez bebek artık kabul edilebilir bir şekli karşılamamakta ve çocuksu kalmaktadır. Sahip olmak istenen genç kız imajındaki bebeklere göre kendileri ile artık özdeşleştiremeyecekleri bir haldedir. Erkek çocuklarına olduğu gibi kız çocuklarında da bir an önce büyüyüp daha güçlü, daha güzel ve daha havalı olma özellikleri medya ve oyuncak endüstrisi tarafından sunulmaktadır. Buluğ çağındaki çocuk için artık önemli olan bu doğrultuda belirlenmiştir. Resimdeki bebek aslında çocuk olmak özelliklerini pedagojik bir yaklaşımla kutlaması gereken yaşı temsil etmesine rağmen, belli kalıp yargılar sebebi ile çocuklara tüketimin ve belli haksız standartların empoze edilmesine dairdir.

İki Karpuz Bir Koltuğa Sığmaz

  • 2018

Çeşitli ölçülerde, tuval üzeri yağlı boya

Takım elbiseleri sebebiyle kurumsal çalışma ortamlarından geldikleri düşünülen figürler rahat koltuklarda oturmak istiyor gibidirler. Fakat koltuklar ebat ve şekil olarak alışılmışın dışında görünmektedir ve bir insanın oturduğunda kaplayacağı alan kendi kütlesi kadar olacağı gerçeği değişmezken figürlerdeki telaş ve birbirlerini itip kakmaları aç gözlülükleri sebebi ile sahip oldukları konuma sığmamaları ile ilişkilendirilebilir. Aslında her bir figür bir kişilik yere rahatlıkla oturabilecekken diğerlerinin yerini de istemektedir. Çocukça bir hırsa ve kural tanımazlığa gönderme yapmayı amaçlayan çalışma oyuncaklarını paylaşamayan hırslı çocukların davranışlarının benzerini göstermektedir. Oyuncak bir top yada tren değil, oturmak istedikleri koltuklar metaforu ile belli konumlar ve titrler gibi görünmektedir.

SANATÇI HAKKINDA

Sanatçının Geçmişi

1987, İstanbul doğumlu sanatçı Seda Oturmak aldığı eğitimler doğrultusunda reklam, tasarım ve eğitim alanlarında çalışmalar yürütmüş, günümüzde ise halen Ayvalık'taki atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir. Çalışmalarına başladığı ilk yıllardan itibaren resim temelli üretimler yapmaktadır.

Sanatçının Eğitimi

Ön Lisans Eğitimini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Grafik Bölümünde tamamladı(2007). Marmara Üniversitesi Resim-İş Bölümünde Lisans (2014) ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Resim Bölümünde Yüksek Lisans Eğitimini; 'Resim Sanatında Oyun ve Oyuncak' başlıklı tez çalışması ile tamamlamıştır (2024).

Sanatçının Stili

Klasik Resim üretimleri yoğun olmakla birlikte; obje-insan ilişkisi bağlamında fikri üretimleri oyun ve oyuncak düşüncesi etrafında odaklanmaktadır. Oyunun doğası resim çalışmalarının en temel problemi olmuştur. Oyunlardaki hırs öğesinin savaşlara, oyunbozanlığın etik problemlere ve oyuncak tercihlerinin cinsiyet stereotipleri oluşturmasına etkisi çalışmalarda görünür. Küreselleşme ve tüketimin oyuncak nesnesi üzerindeki etkisi ve oyuncağın içinde bulunduğu durumun çocuğun gelişimi üzerindeki etkisi resimlerin bir diğer temel meselesidir.

İlgili Kategoriler
  • Toplumsal Gerçekçilik
  • Realizm
  • Pop Art
990 TL Üzeri Alışverişe Kargo Ücretsiz
Sepetim {{vm.SharedData.Cart.CartProduct.length}} Ürün
{{cartProduct.Product.Name}}
Sepetinizde hiç ürün bulunmamaktadır.